11 בינואר 2009

השאלת ספרים והארכה אוטומטית



אני כותב סמינריון וזקוק לספרים...
לא ידעתי שאני צריך להחזיר את הספרים ששאלתי...
לא קיבלתי הודעה מהספרייה...
אני לא משתמש בתיבת הדואר שהמכללה פתחה עבורי...
אני לא מנויה על שירות MailBit...
אף אחד לא זקוק לספר...
לא היו הזמנות לספר...

אלו רק מקצת הטענות שאנו חוזרים ושומעים מפי סטודנטים, ששואלים ספרים בספרייה ואינם עומדים בכללי ההשאלה. "פתאום" מתחוור שהצטבר לחובתם קנס, הם זועקים זעקה גדולה ומטילים את האחריות על הספרייה.

שירות ההארכה האוטומטית לספרים מושאלים הופעל ע"י הספרייה לפני מספר שנים וזכה לתגובות אוהדות מצד הסטודנטים.
ההארכה הופעלה במסגרת מאמצי הספרייה לשפר את השירות למשתמשים.

הסברנו לא אחת כי הארכה האוטומטית כפופה לתנאים מסוימים, ומאחר שלא ניתן להתבסס על כך שהיא אפשרית תמיד, יש לעקוב אחר מועדי ההחזרה התקפים, ואחריות זו חלה על הסטודנט שמחזיק בספרים.

לתומנו חשבנו, ששירות ההארכה האוטומטית + כרטיס הקורא הפתוח בפני כל סטודנט + אמצעי התזכורת - הודעות בדוא"ל, ב-SMS ובטלפון - שאיננו חייבים בהם ובכ"ז מופעלים על ידינו, יסייעו לסטודנטים להתנהל באופן מושכל, אך מתברר שטעינו.

אמצעי התזכורת שהספרייה מפעילה אין בהם כדי לפטור את הסטודנט מאחריות על עמידה בתנאי ההשאלה, אך לצערנו ככל שאנו מוסיפים אמצעי תזכורת שנועדו לסייע לסטודנט, כך הוא מסיר מאחריותו ומטיל האשמות לכל עבר.

מה לעשות כדי להימנע מקנסות:

1. לבדוק מדי יום את מועדי ההחזרה התקפים.
2. לעדכן את כרטיס הקורא ואת המידענט בכתובת הדוא"ל הפעילה שלכם.
3. להחזיר לספרייה ספרים שאין לכם עוד צורך בהם, גם אם מועד החזרתם טרם פג.

המלצות:
* להירשם לשירות MailBit לקבלת SMS.
* לקרוא בעיון את נוהלי ההשאלה כפי שמופיעים בתקנון הספרייה.

כל אלה יסייעו לכם.

זכרו - הספרייה נועדה לשרת את כלל הסטודנטים ורק עמידה בכללי ההשאלה תאפשר לקיים מערכת שויונית בנגישות לספרים ותמנע קנסות מיותרים.


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה