1 במרץ 2009

שקט, כאן לומדים

שקט בספרייה הוא בבחינת Common knowledge, אז למה צריך להילחם עליו?

מרבית לקוחותינו מצפים למצוא סביבה לימודית נוחה ושקטה, כזו שתאפשר ריכוז בעבודה, והם מתלוננים כשהיא איננה בנמצא.
אנו מכבדים את התלונות אך עדיין תוהים - האם משתמשי הספרייה, אלו שדורשים שקט כשהם זקוקים לו, אינם אלו שמפירים אותו בסיטואציה אחרת?

במשך שנים אנו מתחבטים בשאלת האחריות על שמירת השקט והדרך לקיימו.

חשבנו שהצבתו של גורם חיצוני למערכת תשמש פתרון יעיל. לא עוד חיכוכים בין ספרנים לסטודנטים, ולא עוד ציפיה שהספרנים ישמשו כשוטרים במקום לעסוק בעבודתם המקצועית. הצבנו "נאמני שקט" שתפקידם היה לאכוף התנהגות הולמת.

לדאבוננו, גם ניסיון זה לא עלה יפה. חזרנו אם כן לנקודת ההתחלה.

ביה"ס מתגייס עתה לאכוף את השקט. שתי צלעות, הסגל המנהלי והסגל האקדמי כבר גויסו למשימה ואנו מצפים שגם השלישית, אתם הסטודנטים תצטרפו.

עזרו לנו לעזור לכם. עמדו על זכותכם ללמוד במקום שקט והעירו למפירי השקט, למי שמשוחח בקול עם חבריו ולאלו שמנהלים שיחות בטלפון.
והעיקר הצטיידו במצרך הנדיר שנקרא "התחשבות בזולת" ואל תשכחו "נאה דורש נאה מקיים".

בכל הנוגע להתנהגות בספרייה גם קצת הומור לא יזיק -
Mr. Bean at the Library , סרטון הוידיאו מאתר YouTube משעשע במיוחד.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה